X
تبلیغات
رایتل

حکیم ارد بزرگ Orod Bozorg و دکتر علی شریعتی Ali Shariati

بخش دوازدهم نظرات مردم در مورد حکیم ارد بزرگ و دکتر علی شریعتی



 
*********************


نویسنده: عماد - دبی - امارات متحده عربی
چهارشنبه 25 آبان1390 ساعت: 19:35

ول کنین اراجیف ارد بزرگ و فردوسی و کوروش رو

بیایید ** دبی ** مهد تمدن امروز جهان
بیایید به پابوس ما

دبی   شارجه    ابوظبی




 
*********************

نویسنده: علی صداقتی
پنجشنبه 26 آبان1390 ساعت: 0:3

متاسفم برای اون دوست عزیزی که در جواب اون خانم محترم میفرمایند برو شوهر کن!!
دوست عزیزی که این مطالب رو اینجا قرار دادی.از شما ممنونم.اما اینکه این سخنان گهر بار رو به گونه ای در مقابل هم قرار بدیم کار پسندیده ای نیست.اونقدر که دکتر شریعتی به ایران عشق ورزیده.کوروش به ایران نورزیده.


 
*********************



نویسنده: roya
پنجشنبه 26 آبان1390 ساعت: 11:10

آقای صداقتی تو اصلا از کوروش چی می دونی که اینجوری نظر می دی؟!!شریعتی و طرفتارانش طرفدارانش آدمهای متعصبی بودند که فقط در یک بعد مذهب حرکت می کردند آن هم برای مقاصد خودشان!!
شما اول برو یکم از تاریخ و جملات کوروش بخون بعد بیا تو این پیج نظر بده و ایراد بگیر!
تو اگه همون منشور معروف و مشهور بین المللی کوروش بزرگ رو بخونی می فهمی این انسان فقید و بزرگوار در 2500 پیش به چه کمال فکری و فرهنگی رسیده بود.
شریعتی ها دلهره همیشگیشان زنده شدن یاد نیاکان ما در دلها بود که به کوری چشم دشمنان و مذهبی های تند رو دنیای امروز ایران عزیز داره به این سمت پیش میره!
در ضمن شما که جنبه پذیرش خیلی از واقعیتها رو نداری و دوست داری همیشه مطالب مطابق میل خودت رو بخونی می تونی تو این وبلاگ نیای،پس اگر میای ایراد نگیر.هر انسانی به اندازه دید و سطح نگرشش، از زندگی آموزش می بینه و درس می گیره!امیدوارم با دید وسیع و باز من بعد وارد این پیجها بشید.
درود بر همه آریایی ها



 
*********************



نویسنده: رامین
پنجشنبه 26 آبان1390 ساعت: 9:27

چونکه ما تاریخمان بر باد رفت . هستی وفرهنگمان بر خاک رفت
به فکر آینده ایران باشیم ...



 
*********************



نویسنده: شراره میناچی
پنجشنبه 26 آبان1390 ساعت: 13:41

شریعتی در همین کتاب بازگشت به خویشتن همه عناصر تشکیل دهنده هویت همچون عشق به میهن و تاریخ و نیاکان رو به استهزا گرفته و آنها را جل الاغ معرفی می کند برای او کوروش کبیر ، مهرداد بزرگ اشکانی و شاپور ساسانی و انوشیروان و بزرگمهر و.... همه جل الاغی بیشتر نیست !!!!!!!
این آدم ملیگرایی را توطئه غرب بر علیه مردم می داند !
او به نام مذهب به جنگ میهن رفته بود و این با هیچ عقل سلیمی جور در نمی آید
تنها کسانی که اینکار را کردند طالبان افغانستان و پاکستان بودند که امروز مورد ریشخند جهانیان و از جمله ما ایرانیان هستند
کسانی که مجسمه های چند هزار ساله را با راکت و خمپاره مورد حمله قرار می دادند .
برای شریعتی هویت ایرانی مضحک بود او هویت ... را می شناخت مرز از دیدگاه او بین کشورهای اسلامی بی مفهوم بود همانند علامه اقبال لاهوری ...
اما نگاه حکیم ارد بزرگ اینطور نیست او به ایران عشق می ورزد و می گوید :
ایران بهشت ماست ، ایران تنها بهانه بودن است .
آزادی در اندیشه شریعتی ، آزادی روحی پس از پذیرش همه قوائد ... بود اما حکیم می گوید :
رود مهر در این سرزمین جاریست ... آزادی و آزادگی خواست همیشگی ایرانیان بوده است .
فکر می کنم اگر الان شریعتی زنده بود در کوه های جنوب افغانستان در کنار پشتون ها بدنبال ایجاد حاکمیت طالبانی بود .


 
*********************


نویسنده: همایون عزتی
پنجشنبه 26 آبان1390 ساعت: 14:48

آقای علی صداقتی فرمودید شریعتی به ایران عشق ورزیده !
از شما خواهش می کنم فقط یک جمله در وصف افتخار به ایرانی بودن از ایشان اینجا بنویسید البته با ذکر ماخذ !
افتخار شریعتی در چیز های دیگری بود که جای صحبتش الان و در شرایط حاضر نیست



 
*********************


نویسنده: ایرانی
پنجشنبه 26 آبان1390 ساعت: 15:9

آقای صداقتی که حتما هویت ایرانی ندارید،لطفا جواب آقای عزتی و خانم رویا رو بدید ودیگه چشم بسته نظر ندید!
خانم میناچی شما هم توپتون خیلی پرها...
متشکرم


 
*********************



نویسنده: فانوس
پنجشنبه 26 آبان1390 ساعت: 20:13

سلام
مولا علی بن ابی طالب فرمودند نبین کی میگه ببین چی میگه!
با صحبتهای علی آقای صداقتی موافقم
به قول ایت الله بهشتی دکتر علی شریعتی شخصیتی است که صد نسل دیگه میشناسنشون
دکتر یه مذهب پرست پوسیده فکر نیست
گذشته یعنی روزگاری که عبرت بگیریم و رشد کنیم نه باخیالش بپوسیم
قیاس کار ما شیعه ها نیست
مقایسه افراد خوب نیست
اما دکتر رو هم نمیشناسید
دکتر عاشقه اما عاشق خدا
بی تعصب
اونجور که خدا دوست داره
روحش شاد
یادش گرامی
و پر رهرو باد



 
*********************


نویسنده: kian
جمعه 27 آبان1390 ساعت: 1:28


سلام
خانم فانوس اگر شریعتی عاشق خداست،اون جوری که تو می گی پس باید به وطن و زادگاهش عشق بورزه و اون رو دوست داشته باشه.چون این دو لازمه هم هستن و خداوند انسانهای وفادار رو دوست داره و کسی که به وطن و اجداد و هویتش توهین کنه می دونی اسمش چیه؟
خ ا ئ ن
و این نقطه مقابل وفاداری هستش.مذهب و شریعت بدون حس میهن دوستی راه به جای نمی بره و محکوم به فناست و بی معناست و هرگز به دل کسی هم نخواهد نشست و همچین مذهبی که حس ملیت درونش نباشه و از این صفت تهی باشد بوی تعفن می ده و فقط برای رسیدن به امیال شخصی ازش استفاده می شه...
ما قبل از شریعتی ها داشتیم کسانی که هم عاشق خدا بودن هم وطن،بزرگانی چون کوروش کبیییییییر که در همه حال یزدان پاک را یاد کرده و مردم را به پرستیدن اون هدایت می کردند.
کوروش بزرگ:
(چه خود ساخته هایی که مرا سوخت ، و چه سوختن هایی که مرا ساخت

ای خدای من ، مرا فهمی عطا کن ، که از سوختنم

ساخته ای آباد از من بجا ماند . . .)
در ضمن همه مطلب رو خوندم ولی بعضی از مطالب فوق العاده بودن و واقعا استفاده کردم،مطالب دوستان عزیزی چون:
ماندانا آذری،مهدی دلخون،خانم شراره و رویا
پیروز باشید.




 
*********************



نویسنده: پارسا
جمعه 27 آبان1390 ساعت: 1:44

امیدوارم کسایی که نظر می دهند
بدونند دارند در مورد نظرات اندیشمندان و سرمایه های عزیزمان صحبت میکنند.
من هم معتقدم آوردن بخشی از نظرات این دو اندیشمند در کنار هم درست نباشه.
حکیم ارد از جنبه تاریخی و میهنی نظر داده اند که البته عشق به میهن زیباست.
ولی فکر می کنم دکتر شریعتی از دیدگاه بالا تر و از دید یک انسان واقعی بدون تعصبات ذهنی و در گستره بزرگ بشری نظر داده اند.
با این دید دادگستری از جنبه انسانی آن زیباست و این زیبایی هر کجای دنیا و توسط هر شخص انسانی ستودنی است.
با این دید کورش دادگر برای همه دنیا ستودنی است و متعلق به جغرافیای بزرگ انسانیست نه محصور به قوم ایرانی.
بزرگ بنگریم و گسترده .....بزرگان ایرانی و بزرگان انسانی در جای جای دنیا عزیز و دوست داشتنی هستند.

حکیم ارد تو را و احساسات زیبایت را دوست دارم.

دکتر شریعتی ،استاد بزرگ تو را و اندیشه های ژرف تو را دوست دارم.

و تو دوست عزیز که نیک می اندیشی دوستت دارم

 
*********************



نویسنده: ویس قدیر از ولایت تخار
جمعه 27 آبان1390 ساعت: 7:1

چه سخت می باشد عدم حضور و قیادت حضرت حکیم ارد بزرگ یار راستین و ایرانی آمر صاحب احمد شاه مسعود در دیار ما که بخاطر توطئیه های گوناگون دشمنان ایران و افغانستان که همه در سنگر جهاد بوده اند و نام نیک یک مجاهد را صادقانه نگاه کرده اند ،ا ز افتخارات جاودانی ملت ماست که همه مردم ما در سراسر افغانستان
در دفاتر دولتی
موسسات
بازار
مارکیت
محله ی خود مثال های آنهار دارند، انشاالله کامیابی از آن یاران و دوستان بزرگان ما و ملتهای دری زبان است .




 
*********************


نویسنده: roya
جمعه 27 آبان1390 ساعت: 11:39

واقعا نظرات بعضی از دوستان آدم رو به حیرت میندازه که انگاری اصلا مطالب و نظرات رو درست نمی خونن!!!!
آقای پارسا شما چطور به شریعتی می گید انسان واقعی بی تعصب؟!!
بله اگه ایشون به وطن و اصالت و تاریخ ایران احترام بگذاره اون چیزی هست که شما می گید،اما اگر به جنگ با اونا برخواسته بوده و قلبا مشکل داشته با این موارد،به قول دوستمون کیان،یک خائن محسوب می شه!
که من بعید می دونم افراط در مذهب ،چشمان شریعتی رو به روی وقایع تاریخ و میهنش باز گذاشته باشه و بویی از عشق به وطن برده باشه!


 
*********************

نویسنده: مهوش آسان
جمعه 27 آبان1390 ساعت: 18:10

با نظرات آقایان کورش ، کیان ، امین ، غلامحسین ماجدی و میلاد مدیری و خانمها رویا ، شراره میناچی ، الهه سلامی و پروانه شاکردوست کاملا موافقم .
حس می کنم اغلب کسانی که از شریعتی دفاع می کنند یا نظرات و کتاب های شریعتی را نخوانده اند و یا سعی دارند به هر ترتیبی ایشان را آنطور معرفی کنند که خودشان دوست دارند !
شریعتی به صراحت میهن پرستی و نگاه به تاریخ پیش از اسلام را مضحکه می نمود چنانچه در همین کتاب بازگشت به خویشتن آن را مسخره می کند و به جل الاغ تشبیه می کند
کسانی که می گویند که شریعتی مدرن بوده و به گذشته کاری نداشته جواب بدهند مطالب شریعتی در مورد ابوذر چیست در مورد دیگر شخصیت های تاریخی چیست در مورد صفویه چیست
این یک سفسطه است اتفاقا شریعتی تمایل داشت به گذشته
ارد بزرگ همانطور که از بزرگی ایران یاد می کند در کنارش نظریه قاره کهن را می دهد که در مورد جهان آینده است نظریه کهکشان اندیشه او هم همینطور
نگاه او در نظریه جهان دیگر هم از صدها سال بعد است

دیگر حنای شریعتی رنگی برای نسل امروز ندارد
نسلی که بدنبال شریعتی دویدند و می دوند بالای 35 سال سن دارند که دیگر دوره تاثیر گذاری اجتماعیشان به پایان رسیده است .
نسل من بدنبال ارزش های ملی و انسانی است
بدنبال سازندگی و شادی برای سرزمینمان ایران
برای اقتصاد و تکنولوژی پیشرفته
و بدنبال اینترنت و سرعت تبادل نظرها
و دقیقا در همین جا به حکیم بزرگ می رسیم که می گوید :
اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند .
و باز می گوید : آنگاه که ایران شکوه اساطیری خویش را باز یابد ، آرزوهای اُرُد به پایان می رسد .

حکیم ارد بزرگ و دوستدارانش همه به فکر آینده با شکوه سرزمین خویش هستند بدور از شعار زدگی و عوام فریبی






 
*********************



نویسنده: سعید
شنبه 28 آبان1390 ساعت: 16:2

دوستان عزیز نظرات جالبی دادن چ در مورد دکتر شریعتی چه در مورد ارد بزرگ..ولی بچه ها بهتر نیست به جای اینکه بخونیم بدونیم که در گذشته چی گذشته کی چه کاری کرده و کی میخواسته چه کاری کنه که نتونسته کی چی گفته به فکر فردایی که هنوز نیومده باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به فکر اینده مبهمی باشیم که داره برامون رقم میخوره و رقم میزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ تکلیف گذشته معلومه گذشتست همه میدونن چه اتفاقی افتاده چه حرفایی زده شده چه اتفاقاتی افتاده.....بهتر نیست مذهب و میهن پرستی رو با هم یکی کنیم؟ در کنار هم برای هم....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وب سایت






 
*********************


نویسنده: زهرا پاشایی
شنبه 28 آبان1390 ساعت: 16:32

منظر و نگاه حکیم ارد بزرگ اخلاقی است و نگاه دکتر علی شریعتی سیاسی .
موفق باشید





 
*********************

نویسنده: نرون
شنبه 28 آبان1390 ساعت: 20:19

به نظر من هردو فردی وطن پرست وناسوینالیسم هستند پس قضاوت در مورد این افراد کاری بس دشوار وسخت است وباید کسانی نظر بدن که پا در جادهای اینان گذاردند مثل دکتر جراح مغز واعصاب که نمی تواند در مورد یک روانشناس حرف کارشناسی زد پس هرکه را که ایرانی پرست باشد باید پرستید زند باد ایران




 
*********************



نویسنده: آریا برزین
شنبه 28 آبان1390 ساعت: 20:17

درود بر تمام ایران پرستان. فقط از شما خواهش میکنم به بزرگ مردان تاریخ ایران بی احترامی نکنید. سپاسگذارم.



 
*********************



نویسنده: آریایی
یکشنبه 29 آبان1390 ساعت: 0:47

خانم میانچی ما وقتی می توانیم در مورد کورش قضاوت کنیم که اطلاعات کامل داشته باشیم ...



 
*********************


نویسنده: علی نیازی
یکشنبه 29 آبان1390 ساعت: 5:59

مواردی از سایت رسمی دکتر علی شریعتی که زیر نظر خانواده ایشان اداره می شود به عنوان رفرنس تقدیم می شود :

* در سلسله سخنرانی‌هایی با عنوان «بازگشت»، شریعتی بیان می‌کند که روشن‌فکران ایرانی باید ریشه‌های ملی خود را بازشناسند و متذکر می‌شود که این ریشه ها را نمی‌توان در اسطوره های آریایی یافت، چراکه اسطوره های آریایی باعث حرکت مردم نمی‌شوند، بلکه این ریشه ها را در مذهب تشیع که بر فرهنگ مردم نفوذ زیادی دارد می‌توان یافت .

ماخذ : http://drshariati.org/show.asp?ID=87&


شریعتی و پیروانش، ضمن رد «مارکسیسم‏» چین و شوروی را به خاطر روابط دوستانه‏ای که با رژیم شاه داشتند، نکوهش می‏کردند.ملی گرایی همراه با تظاهر به‏مسلمان بودن و نیز هواخواهی از رژیم سلطنتی و افتخارات دوران شاهنشاهی را مردود می‏دانستند.به ناسیونالیسمی که پایگاه مردمی نداشت و رژیم، با تکیه بر آن ادعای مشروعیت می‏کرد، پشت کرده بودند.جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی را نمونه مسخ شده این ناسیونالیسم می‏دانستند.

ماخذ : http://drshariati.org/show.asp?ID=21&





*********************



نویسنده: یسنا
یکشنبه 29 آبان1390 ساعت: 10:25

سلام به همه دوستان صاحب نظر
من با نظر اقای پارساکاملا موافق ام, هیچ دلیلی برای قیاس اندیشه های این دو شخصیت والا و برجسته وجود نداره.
از دوستان عزیزم خواهش میکنم به جای قضاوت, به دنبال این باشید که بزرگان این سرزمین رو با افتخار به جهانیان بشناسانیم
دوستان عزیز دوست تون دارم
ایران گلباران





*********************


نویسنده: سورنا
یکشنبه 29 آبان1390 ساعت: 23:44

ارد بزرگ نماد فرهنگ ایرانی و شریعتی نمادی از فرهنگ ... عربی میباشد.
و من یک ایرانیم...
چرا باید یک ایرانی(همچون دکتر شریعتی)تاریخ اعراب رو از حفظ داشته باشه و وقتی حرف از تاریخ سرزمین مادریمون میشه سکوت کنه؟؟؟؟ ای کاش هویت تاریخی و فرهنگی پر افتخاری نداشتیم تا حداقل اینقدر دلمون از بابت تاراج فرهنگی نمیسوخت
واسه کسانی که در ایران متولد شدند و زندگی میکنند ولی هویت بیگانه دارند هم فقط میتونم بگم متاسفم همین...
در آخر اینکه کاش گذشتگان برای ما الگو باشند نه اسطوره

دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود






*********************


نویسنده: ثنی
دوشنبه 30 آبان1390 ساعت: 12:58

دوستان عزیز! جالبه که کشورهای دیگه به بزرگی افرادی مثل شریعتی و مصدق و .... پی بردن اونوقت نسل جوان ما اصرار داره که خلافشو ثابت کنه؟!!!!!تویی که راحت کارهای بزرگ اونا رو نادیده می گیری ، لطفا یه لحظه فکر کن ببین تا حالا خودت چه گلی به سر ایران زدی به عنوان یک ایرانی؟شریعتی نیازی به تصدیق کسی نداره و یه روزه به اینجانرسیده که با حرف من و تو ارزششو از دست بده!اونایی که باید قدر کلمه به کلمه حرفاشو بدونن ،میدونن! در ضمن وقتی نظراتمونو داریم میگیم نیازی نیست حتما به بقیه و فکرشون توهین کنیم. موفق باشید.




پیام مدیریت وبلاگ :

خانم ثنی و دیگر دوستان
خواهش می کنم نظرات خود را به شکل خصوصی ارسال نکنید
بگذارید همه نظرات شفاف و قابل مشاهده برای همگان باشد .

از همکاری همه شما متشکرم



*********************


نویسنده: کیان
دوشنبه 30 آبان1390 ساعت: 20:44

جالب اینکه همه دوستانی که در مورد شریعتی نظر مثبت می دن مشخص هویت ایرانی ندارن واین یک امر طبیعی،نمونه بارزش همین آقا یا خانم ثنی که کاملا مشخص عرب تشریف دارن! ایشون از طرفی می گن:(در ضمن وقتی نظراتمونو داریم میگیم نیازی نیست حتما به بقیه و فکرشون توهین کنیم) و از طرفی مگن:(یه لحظه فکر کن ببین تا حالا خودت چه گلی به سر ایران زدی به عنوان یک ایرانی؟)!!!
ایشون خودشون خیلی محترامانه توهین می کنند!
در ضمن آقای سورنا نکته خیلی خیلی مهمی رو اشاره کرده!
آخه بابا جان ما ایرانی هستیم،از تاریخ خودمون بدونیم تا از ریشمون دونسته باشیم،آخه آقای شریعتی تاریخ اعراب به چه کار تو میاد غیر از راهبرد در زمینه اهداف سیاسی خودت که در نهایت ناکام هم ماندی و رفتی!
درود و آرزوی شادمانی برای نسل آریایی



*********************

نویسنده: شراره میناچی
دوشنبه 30 آبان1390 ساعت: 22:21

ثنی گرامی بین مصدق و شریعتی اختلاف از زمین تا آسمان است
نمی دونم چه چیزی در این دو مشترک دیدید که این حرف رو می زنید
در ضمن مردم ایران آنقدر شعور و فهم دارند که بتوانند خودشان در مورد افراد ابراز نظر کنند و نیازی به تعریف و تمجید دیگر کشورها نیست .
در مورد هم حکیم ارد بزرگ و هم دکتر علی شریعتی خارجیها تعریف و تمجید کرده اند اینجا ما برداشت خودمان را گفته ایم بدون خط گیری از آن طرف آب !




*********************


نویسنده: همایون عزتی
دوشنبه 30 آبان1390 ساعت: 22:38

مصاحبه قدیمی از "حکیم ارد بزرگ" در مورد آزادی که شاید بعضی از دوستان ندیده باشند تقدیم می کنم :



* آزادی چیست ؟
ابزار پیراستن نارستی های آدمیان است .


* دشمنان آزادی چه کسانی اند ؟
خودکامگان
گروه هایی که بی هماورد ، دستگاه فرمانروایی را در اختیار می گیرند .


* آیا آزادی بستر هرج و مرج ، شورش و بی بند و باریست ؟
آزادی خود بزرگترین مانع هر نوع هرج و مرجی است .


* عده ایی می گویند آزادی غرب را به فساد رساند ؟
آنها پیشینه اروپا و باختر را نمی دانند
این بخش از جهان امروز پاکترین دوران خویش را تجربه می کند .


* بدترین تعریف از آزادی چیست ؟
همین موردی که شما گفتید ، برابر دانستن آزادی با بی بند و باری !


* چرا عده ایی این تعریف را از آزادی دارند ؟
چون بیم دارند داشته هایشان از دست برود
آنها می دانند وجود آزادی رسوایشان می کند
پس به بدترین شکل ممکن آن را هجو می کنند .


* آزادی فکر و بیان کی بدست می آید ؟
آن گاه که بتوان خودکامگان را با قوانین و هنجاری درست مهار کرد .


* چه کسانی بزرگترین مدافعان آزادیند ؟

از خود گذشتگان
آنانی که قدرت را بدون ترس به دیگری واگذار می کنند .


* آزادی دارای چه ویژه گی اساسی است ؟
ارزیابی و نقد ، بزرگترین ویژه گی آن است .
آنگاه که ارزیابی نباشد کاستی ها بر ملا نمی شود .
پلشتی روز افزون می گردد و نامردمان به نابکاری خود ادامه می دهند .


* آیا از دیدگاه شما آزادی تنها در اندیشه و بیان خلاصه می شود ؟
رسیدن به چنین هدفی خود موجب پیدایش آزادی در میدانهای دیگری همچون اقتصاد می گردد .


* آیا واژه آزادی برای ایرانیان وارداتی است ؟

ایرانیان خود نخستین منادیان آزادی بوده اند
آزادی همواره یکی از خواسته های مهم مردم ایران بوده است
مجلس ریش سفیدان در تمامی سلسله های باستانی ما وجود داشته است .
در دوره اشکانیان بارها این مجلس پادشاه ایران را تغییر داد .
حال آنکه اروپا در دست فرمانده هان نظامی بود .
آزادی در ایران نه تنها وارداتی نیست بله زایشگاه و رویشگاه آن نیز هست .


* چرا خودکامگان نمی توانند خواست رسیدن به آزادی را ، از اذهان مردم پاک کنند ؟
چون آزادی آمیخته است با سرشت آدمی .
آدمها می خواهند در سرنوشت خود و فرزندانشان سهیم باشند .
نداشتن آزادی موجب بغض و کینه همگانی می گردد .


* چرا عده ایی آزادی خواهی را نتیجه و برآیند میل حیوانی انسان می دانند ؟
آزادیخواهی برآیند پاک ترین منش آدمیست .
نتیجه خرد است .
خواستی است آسمانی .
تنها کسانی در راه آزادی گام بر می دارند که از خواسته های شخصی خویش گذشته اند .


*********************


نویسنده: مهدی
سه شنبه 1 آذر1390 ساعت: 17:51

شراره میناچی و رویا و دیگر دوستانشون
ازتون متنفرم
خیللللللللللللللللللللللللللللی
دکتر شریعتی اگر بود ما الان از فرانسه هم جلوتر بودیم



*********************

نویسنده: مهوش آسان
چهارشنبه 2 آذر1390 ساعت: 12:2

آقا مهدی (پیام بالا)
با توجه به افکار افراطی شریعتی که صدای مذهبیونی نظیر مرتضی مطهری رو هم در آورده بود هیچ بعید نبود که در صورت زنده بودن شریعتی کشورمون می شد افغانستان دوم و شاید هم بدتر از افغانستان
وب سایت




*********************



نویسنده: حامد بی آبی
چهارشنبه 2 آذر1390 ساعت: 18:7

اه اگر ازادی سرودی میخواند کوچک حتی کوچک تر از گلوگاه یک پرنده . . .
فرهنگ مجموعه ای از رفتارها و اعتقادات است. فرهنگ ایران عزیز هم از خرده فرهنگ های مختلف تشکیل شده اما مشکلی که وجود دارد این است که همواره فرهنگ اسلامی وفرهنگ ایران باستان رو مقابل هم قرار میدیم وقتی اینجوری میشه مذهبییون میخوان فرهنگ ایران باستان رو بکوبن تا به خیال خودشون از فرهنگ اسلامی دفاع بکنن و ملی گرایان میخوان فرهنگ اسلامی رو بکوبن تا از فرهنگ ایران باستان دفاع بکنن اما هردو گروه دارن تیشه به ریشه فرهنگ ایران میزنن هم فرهنگ اسلامی جزو فرهنگ ماست وهم فرهنگ باستان وهم هزاران خرده فرهنگ دیگه فرهنگ اسلامی وباستان و . . . همه جزء فرهنگ ایرانه شریعتی درست میگه اگه بخواهیم صرفا به باستان برگردیم به فاشیست میانجامه شاملو هم درست میگه وقتی ای همه واسه زبان فارسی مردانه جنگید وقتی شریعتی به اون زیبایی از عید باستان صحبت میکنه چطور ممکنه مخالف باستان باشه باید بیشتر فکر کرد. برای حفظ یک کل باید جزء های اون کل را حفظ کرد.



*********************


نویسنده: پسر تنها
چهارشنبه 2 آذر1390 ساعت: 18:36

راه من راه دکتر شریعتی




*********************

نویسنده: پروانه
پنجشنبه 3 آذر1390 ساعت: 12:11

آقای (پسر تنها) از حرفی که زدید خندتون نگرفت !
احتمالا شما جوون 30 سال پیش هستین
چون همه ما می دونیم راه نسل امروز راه حکیم ارد بزرگ است
راه حرمت نهادن به ارزشهای ملی و آزادی
راه حرمت نهادن به تاریخ ایرانزمین
راه حفظ داشته های ملی و میهنی
راه حفظ فرهنگ ایرانی در مقابل تهاجم فرهنگ های دیگر
دیگر جایی برای افکار امثال شریعتی نیست که تاریخ کهن ایرانزمین رو جل الاغ می دونست
هخامنشیان ، کورش و داریوش و خشایارشا جل الاغ است ؟ اگر هست پس فرق شما با آمریکاییهایی که فیلم 300 رو ساختند در چیه ؟
اشکانیان و مهرداد بزرگ ارشک و مجلس مهستان که اولین مجلس قانونگذاری کارآمد دنیا بود جل الاغ است ؟
ساسانیان و شاپور و انوشیروان و بزرگمهر حکیم و ... جل الاغ است ؟

نه آنها جل الاغ نیستند فرهنگ باستانی ما جل الاغ نیست
آقای شریعتی اشتباه کرد که همه چیزش را قربانی نمود حتی تاریخ کشورش را ...
در عین حالی که شجاعت در استبداد ستیزی او ستودنی است .





*********************


از همه کسانی که مرا در تهیه این مجموعه یاری نمودند متشکرم 

سمیرا بلوکی

آبان و آذر 1390


پایان




داستان پاندا کو نفوکار در ایران

سیندرلا در ایران

نقد سریال میخک

بررسی فیلم لوسی

سریال رودخانه برفی

نقد سریال عطسه از مهران مدیری - رها ماهرو

جیگر ، کلاه قرمزی

سریال نفس گرم

سریال های نوروز 1395

نقد و بررسی فیلم پذیرایی ساده - رها ماهرو

در حاشیه 2

سریال آسمان من

حکیم ارد بزرگ , ارد بزرگ , Great Orod , philosophy , Iranian philosopher